تفاوت آرد نارگیل و پودر نارگیل چیست؟

فهرست مطالب

تفاوت آرد نارگیل و پودر نارگیل چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده اید تفاوت آرد نارگیل و پودر نارگیل در چیست؟

امروزه محبوبیت و استفاده از آرد نارگیل در بین مردم افزایش پیدا کرده و خیلی از افراد ترجیح می دهند با توجه به مواد مغذی نارگیل از این آرد به جای آرد سفید کنند.

نارگیل، میوه ای سرشار از خاصیت می باشد که حتی ریشه و برگ درخت آن هم در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر نارگیل با توجه به مواد بسیار مغذی و کمی کربوهیدرات مناسب برای کسانی است که دوستدار رژیم کتوژنیک هستند.

این میوه ی غنی، از دو قسمت اصلی به نام گوشت و شیر نارگیل تشکیل میشود که قسمت گوشت نارگیل به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

بیشتر

مشتقات نارگیل مانند: آرد نارگیل، پودر نارگیل، عصاره و … که هر کدام از آنها دارای کابردهای متفاوتی می باشند و تفاوت آرد نارگیل و پودر نارگیل فقط در کاربرد آنهاست.

تفاوت آرد نارگیل و پودر نارگیل

تفاوت آرد نارگیل و پودر نارگیل

تفاوت آرد نارگیل و پودر نارگیل شاید چندان زیاد نباشد بخصوص در رابطه با مواد مغذی موجود در آنها اما میتوان گفت که نرمی و لطافت پودر نارگیل در تهیه بعضی از شیرینی ها و خوراکی ها کاربرد زیادی دارد.

فرق آرد نارگیل با پودر نارگیل  را بیشتر می توان در مصارف آشپزی دید که به اصلاح به آن، Coconut powder میگویند.

گرده نارگیل، بیشتر در صنعت شیرینی پزی استفاده می شود و در زمان پخت شیرینی نارگیلی حساسیت به دمای بالا ندارد و می توانید در انواع مختلف و گوناگون و متفاوت پیدا کنید.

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

بیشتر

میوه نارگیل و فراورده های آن، مخصوصا خشکبار نارگیل، شدیداً برای مصارف روزانه یک انسان سالم توصیه میشود.

یکی از اصلیترین فرق های آرد نارگيل با پودر نارگيل خشك را می توان تنها در چرب بودن و یا خشک بودن آن دانست.

زمانی که پودر یا آرد نارگیل را تولید می کنند، مقدار آنرا تنظیم میکنند، تا مردم نسبت به نیاز و کاربرد خود خاکه نارگیل پر چرب یا خشک خریداری کنند.

در کارگاه های مختلف شیرینی پزی بسته به نیاز تولید آن محصول و شیرینی، پودر خشک و چرب استفاده میشود.

یکی از تفاوت های آنها در وزنشان است که پودر نارگیل خشک نسبت به چرب سنگین تر است و البته بیشتر مصارف آرد نارگیل خشک در تزئینات شیرینی کاربرد دارد.

طرز تهیه آرد نارگیل خشک

آرد نارگیل، کاربردهای بسیاری در صنعت شیرینی پزی دارد و ارزش غذایی فوق العاده بالایی دارد. به همین دلیل میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای آرد گندم باشد.

برای تهیه گرده نارگیل گوشت نارگیل را حرارت داده و پخته می شود، سپس زمانی که گوشت آن کاملا خشک شد، آنرا تبدیل به گرده نارگیل و در انتها در مصارف شیرینی پزی استفاده می شود.

آرد بدست آمده در این حالت بهتر است که در دمای پایین پخته شود تا به خوبی خشک شود، تا آردی که ساخته میشود مانند دانه های گندم طعم لذت بخش و ملایمی را ایجاد کند.

ارزش غذایی این پودر یا آرد می تواند انرژی مورد نیاز یک روز را به خوبی کامل کند.

شما می توانید گرده یا آسیاب شده نارگیل را، در انواع غذاها و کیک ها و شیرینی ها مثل کوکی، کلوچه، کیک خانگی و… استفاده کنید.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که، آرد نارگیل، نسب به دیگر آردها تمایل بیشتری به جذب مایعات دارد، به همین دلیل نمی توان به راحتی برای آن جایگزین خوبی انتخاب کرد.

پیشنهادی که اکثر قنادها و نانواها دارند این است که: چون این گرده یا آرد، چگالی بالایی دارد، بهتر است آنرا با دیگر آرد ها مخلوط کنید.

یکی از معدود مصارفی که آرد نارگیل دارد استفاده در سوپ و آش می باشد، بدین ترتیب میتوانید از کلیه مواد مغذی این آرد در غذاهای روزمره ی خودتون بهره ببرید.

با توجه به تفاوت هایی که بین آرد و پودر نارگیل گفته شد می توان نتیجه گرفت که قیمت گرد نارگیل خشک ارزان تر است، اما همچنان هر دوی آنها خواص یکسانی دارند.

در صورتی که میخواهید آرد نارگیل را تهیه کنید میتوانید از فروشگاه سلامتی آرد نارگیل را خریداری کنید.

مطالب مرتبط
نظر شما چیست

هیچ نظری وجود ندارد

https://salamati247.ir/?p=35741